31 Οκτ 2009

Η "Φάμπρικα" στις Στενιές

Λίγα χιλιόμετρα από τη χώρα της Άνδρου, στο χωριό Στενιές, ανάμεσα σε ένα υπέροχο φυσικό τοπίο, βρίσκεται ένα δείγμα της βιομηχανικής ιστορίας της Άνδρου. Πρόκειται για το εγκαταλελειμμένο σήμερα εργοστάσιο επεξεργασίας σιτηρών, το οποίο είναι γνωστό στους ντόπιους με το όνομα «Φάμπρικα».

Το εργοστάσιο χτίστηκε το 1870 από τον Κ. Εμπειρίκο, ο οποίος χρησιμοποίησε τον υδάτινο πλούτο του νησιού ως κινητήρια δύναμη για το άλεσμα των σιτηρών. Έτσι παράγγειλε μια ειδικά διαμορφωμένη ρόδα που λειτούργησε με τη δύναμη και όχι με την πίεση του νερού.

Τα σιτηρά έρχονταν από την Μαύρη θάλασσα, με αντάλλαγμα λεμόνια και μετά την επεξεργασία τους έφευγαν για τις κατά τόπους αγορές. Αργότερα επεκτάθηκε ο κύκλος των εργασιών και στην παρασκευή ζυμαρικών.

Οι μεγάλοι υδρόμυλοι του Πειραιά, οι απαιτήσεις των καιρών που ολοένα αυξάνονταν σε συνδυασμό με την απουσία οδικού δικτύου (τα ζώα εξακολουθούσαν να είναι το κύριο μέσο μεταφοράς) οδήγησαν στο κλείσιμο του εργοστασίου το 1930. Στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου με άλλον ιδιοκτήτη από την ίδια όμως οικογένεια, το εργοστάσιο επαναλειτούργησε για να καλύψει τις ανάγκες του τοπικού πληθυσμού σε αλεύρι.

Σήμερα ότι απόμεινε από το εργοστάσιο ανήκει στην οικογένεια Γουλανδρή. Κάποια στιγμή κάηκε και λεηλατήθηκε από τους κατοίκους της περιοχής.

Στο ερειπωμένο κτίριο διασώζεται ακέραιη η μεγάλη ρόδα του νερόμυλου, υπολείμματα του κεντρικού άξονα και των συστημάτων μετάδοσης της κίνησης με τους οδοντωτούς τροχούς και τα τέσσερα ζεύγη μυλόλιθων με τις σιδερένιες βάσεις τους.

29 Οκτ 2009

Εορτασμός της επετείου της 28ης Οκτωβρίου

Χθες, ημέρα εορτασμού της επετείου της 28ης Οκτωβρίου, πραγματοποιήθηκε η μαθητική παρέλαση στο Γαύριο με τη συμμετοχή όλων των σχολείων του Γαυρίου και της μπάντας του Δήμου Υδρούσας.
Πριν την παρέλαση, έγινε η καθιερωμένη δοξολογία στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου και η κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο.


Την Τρίτη, 27/10, το σχολείο μας τίμησε την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 με μια όμορφη γιορτή στην αίθουσα εκδηλώσεων.
Την ίδια ημέρα έγινε η απονομή των αριστείων και των βραβείων στους "πρώτους" μαθητές της περασμένης χρονιάς καθώς και η βράβευση των μαθητών της περσινής Γ' Λυκείου που πέτυχαν την είσοδό τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

28 Οκτ 2009

Επίσκεψη στο Μουσείο Ακρόπολης

Την περασμένη Παρασκευή (23/10) η α' και η β' γυμνασίου του σχολείου μας επισκέφθηκαν το νέο Μουσείο Ακρόπολης, με τη συνοδεία των καθηγητών Μ. Μαχαίρα, Δ. Μαυρέα και Σ. Κουρούπη.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν από κοντά τα εντυπωσιακά εκθέματα του μουσείου που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τα γλυπτά του Παρθενώνα, τα ευρήματα από τα ιερά στις πλαγιές της Ακρόπολης, τμήμα των Προπυλαίων, τα γλυπτά του Ναού της Αθηνάς Νίκης, τα γλυπτά των ζωφόρων του Ερεχθείου και βέβαια τις περίφημες Καρυάτιδες του ίδιου ναού.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα του Μουσείου Ακρόπολης.

25 Οκτ 2009

Εκλογές για 5μελή συμβούλια

Αύριο, Δευτέρα 26/10, θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές για την ανάδειξη των 5μελών μαθητικών συμβουλίων.
Οι εκλογές θα γίνουν την 6η και 7η ώρα του προγράμματος σε κάθε τμήμα του σχολείου μας με τη συνδρομή του εκάστοτε υπεύθυνου καθηγητή.

Ευχόμαστε καλή επιτυχία σε όλους του υποψηφίους !

24 Οκτ 2009

Αλλαγή ώρας τα ξημερώματα της Κυριακής

Τα ξημερώματα της Κυριακής 25 Οκτωβρίου λήγει η εφαρμογή του μέτρου της θερινής ώρας και επανέρχεται η κανονική (ή χειμερινή) ώρα. Έτσι, στις 04.00 το πρωί οι δείκτες των ρολογιών θα πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα πίσω, δηλαδή στις 03.00.
Το μέτρο της θερινής ώρας, εφαρμόζεται ταυτόχρονα σε όλα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

21 Οκτ 2009

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο (2)

Οδηγίες & Συμβουλές προς τους γονείς

- Μάθετε τι είναι το Διαδίκτυο και μάθετε να «σερφάρετε». Έτσι μόνο, θα μπορέσετε:
  • να εξηγήσετε στα παιδιά σας με βάσιμα στοιχεία αυτά που έως τώρα δεν έχετε καταφέρει να καταστήσετε αρκετά σαφή
  • να ενθαρρύνετε τα παιδιά σας να χρησιμοποιήσουν το Διαδίκτυο για να επικοινωνήσουν, να μελετήσουν, να διασκεδάσουν και να βρουν πληροφορίες με σωστό τρόπο, όντας υπεύθυνα, σωστά ενημερωμένα και επάγρυπνα.
  • να κατανοήσετε τους πιθανούς κινδύνους και τους τρόπους να τους αποφύγετε
- Μην απαγορεύετε το Διαδίκτυο.
- Βάλτε τον υπολογιστή στο σαλόνι και κάντε τον οικογενειακή υπόθεση.
- Βρείτε ιστοχώρους κατάλληλους για τα παιδιά σας με επιμορφωτικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο και σερφάρετε σε αυτούς τους χώρους μαζί.
- Μάθετε στα παιδιά σας να προστατεύουν τα προσωπικά δεδομένα τους: να μην δίνουν σε κανένα τη διεύθυνση της κατοικίας τους, τον αριθμό τηλεφώνου το όνομα του σχολείου τους, τη φωτογραφία τους ή τους κωδικούς πρόσβασης στο Διαδίκτυο. Το ίδιο ισχύει για τα δεδομένα των φίλων τους.
- Το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο μπορεί να απολεσθεί ή να διαβαστεί από άτομα στα χέρια των οποίων μπορεί να περιέλθει. Μοιάζει κατά κάποιον τρόπο με τις ταχυδρομικές κάρτες. Η απευθείας σύνδεση, επίσης, μοιάζει με δημόσιο χώρο: ποτέ δεν ξέρουμε ποιος μας κοιτά ή ποιος μας ακούει.
- Μάθετε στα παιδιά να μην ανοίγουν ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από άτομα που δεν γνωρίζουν, γιατί μπορούν να μεταδώσουν ιούς στον υπολογιστή.
- Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας δεν δίνουν τον κωδικό σας ή τον αριθμό πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικού λογαριασμού σε κανέναν.
- Τα παιδιά πρέπει να αντιληφθούν ότι οι άνθρωποι στο Διαδίκτυο, ακόμα και αυτοί με τους οποίους αλληλογραφούν, δεν είναι πάντοτε αυτοί που φαίνεται ότι είναι. Οι άνθρωποι δεν λένε πάντοτε την αλήθεια στο Διαδίκτυο.
- Συχνά τα παιδιά αποφεύγουν να αναφέρουν τα δυσάρεστα που συναντούν στο Διαδίκτυο. Έτσι, πρέπει να μάθουν ότι εάν κάποιος τους πει ή τους γράψει κάτι κατά τη διάρκεια απευθείας σύνδεσης ή με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, το οποίο είναι δυσάρεστο ή τους προκαλεί ανησυχία, δεν φταίνε αυτά και γι' αυτό να το αναφέρουν σε εσάς.
- Τα παιδιά πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά κατά τη συνομιλία σε απευθείας σύνδεση (στα chat rooms). Ακόμη και σε έναν χώρο συνομιλίας που υποτίθεται ότι είναι μόνο για παιδιά, δεν είναι, προς το παρόν, δυνατόν να ελεγχθεί εάν όλοι οι συμμετέχοντες είναι παιδιά. Μπορεί να συμμετέχει ένα μεγάλο παιδί ή ένα ώριμο παιδί που προσπαθεί να παραπλανήσει άλλα παιδιά.
- Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας δεν συναντούν κάποιο άτομο που γνώρισαν για πρώτη φορά στο Διαδίκτυο. Αν επιμένουν να γνωρίσουν κάποιον από κοντά, τότε η συνάντηση θα γίνει μόνο σε δημόσιο χώρο και μόνο με τη συνοδεία σας.
- Ορισμένοι παροχείς υπηρεσιών Διαδικτύου προσφέρουν ασφαλείς χώρους για παιδιά ή δέσμες φιλτραρίσματος. Μπορείτε, επίσης, να αγοράσετε λογισμικό για να μπλοκάρετε κάποιες ιστοσελίδες που θεωρείτε επικίνδυνες ή ανάρμοστες για τα παιδιά σας. Ακόμα και με τα μέτρα αυτά, όμως, τα παιδιά πρέπει να μάθουν τον κώδικα ασφαλούς χρήσης του Διαδικτύου για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες δεν προστατεύονται.
- Μάθετε στα παιδιά σας να μην απαντούν ποτέ σε πρόστυχα ή δελεαστικά μηνύματα. Εάν λαμβάνουν πρόστυχα ή προσβλητικά μηνύματα ή μηνύματα που δεν κατανοούν ή δουν απρεπείς εικόνες στο Διαδίκτυο, πρέπει πάντοτε να σας το λένε. Σκόπιμο είναι να αναφέρετε παρόμοια προβλήματα στον παροχέα υπηρεσιών Διαδικτύου.
- Βεβαιωθείτε ότι τα παιδιά σας δεν κατεβάζουν λογισμικό, μουσική, βίντεο, ή οτιδήποτε από το Διαδίκτυο ή μέσω του κινητού τους τηλεφώνου που αναφέρει πνευματική ιδιοκτησία, γιατί εκείνη τη στιγμή παρανομούν χωρίς να το ξέρουν.

20 Οκτ 2009

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο

Το Διαδίκτυο είναι πραγματικά ένα καταπληκτικό εργαλείο. Με λίγα κλικ μικροί και μεγάλοι μπορούν να βρεθούν σε έναν απέραντο εικονικό χώρο γεμάτο χίλια θαύματα. Μπορούν να παίξουν, να μάθουν, να αλληλογραφήσουν και να συνομιλήσουν, να βρουν αρχεία κάθε λογής. Αναμφίβολα το Διαδίκτυο εξασκεί μεγάλη σαγήνη σε άτομα όλων των ηλικιών και οι λόγοι είναι κατανοητοί.
Αποτελεί, όμως, κοινό τόπο πως ο αχανής αυτός ιδεατός κόσμος έχει και τις σκοτεινές πλευρές του. Ένας ενήλικας είναι σε θέση να κρίνει και να αποφύγει τους κινδύνους που θα συναντήσει εκεί, για ένα παιδί, όμως, τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά. Η ευθύνη της προστασίας του, λοιπόν, βρίσκεται, όπως και στην πραγματική ζωή, στα χέρια των γονέων του.
Η προστασία αυτή δεν είναι απλή υπόθεση. Το επιθυμητό δεν είναι ούτε η πλήρης απαγόρευση της πρόσβασης στο Διαδίκτυο, που στερεί από το παιδί ένα ανεκτίμητο εργαλείο, ούτε η απουσία οποιασδήποτε επιτήρησης, που απλώς καταδεικνύει πως οι ενήλικοι το μόνο που κάνουν είναι να… εύχονται ότι δεν θα συμβεί οτιδήποτε κακό.
Είναι υποχρέωση του σχολείου να βοηθήσει προς την σωστή κατεύθυνση και να υποστηρίξει την ασφάλεια στο Διαδίκτυο. Για το λόγο αυτό , συγκεντρώσαμε και παραθέτουμε αρχικά μερικές οδηγίες προς τα παιδιά με στόχο να γίνει η πλοήγησή τους στο διαδίκτυο όσο το δυνατόν ασφαλέστερη. Θα επανέλθουμε με αντίστοιχες οδηγίες και συμβουλές προς τους γονείς.
Συμβουλές προς τα παιδιά για ασφαλές σερφάρισμα

- Εάν πρόκειται να συναντήσετε άτομα που γνωρίσατε από το Διαδίκτυο, η συνάντηση πρέπει να πραγματοποιείται οπωσδήποτε σε δημόσιο χώρο και οι γονείς σας να είναι παρόντες.
- Δεν πρέπει να δίνετε μέσω του Διαδικτύου τη διεύθυνση της κατοικίας σας, τον αριθμό τηλεφώνου σας, το όνομα του σχολείου σας ή τη φωτογραφία σας.
- Δεν πρέπει να δίνετε σε κανένα τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού που έχετε στο Διαδίκτυο (διότι θα μπορούσαν να προφασιστούν ότι είστε εσείς ή να διαβάσουν τα ηλεκτρονικά μηνύματά σας).
- Δεν πρέπει να δίνετε ποτέ τον κωδικό σας ή τον αριθμό πιστωτικής κάρτας ή τραπεζικού λογαριασμού σε κανέναν, εάν οι γονείς σας δεν το γνωρίζουν, γιατί τα άτομα αυτά μπορεί να σας κλέψουν.
- Τα άτομα που γνωρίζετε στο Διαδίκτυο δεν είναι πάντοτε αυτά που ισχυρίζονται ότι είναι. Αυτό ισχύει ακόμη γι' αυτούς με τους οποίους αλληλογραφείτε. Πιθανόν να θέλουν να σας εξαπατήσουν.
- Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διάρκεια συνομιλίας σε chat rooms. Χρησιμοποιείτε χώρους συνομιλίας που είναι μόνο για παιδιά της ηλικίας σας.
- Είναι καλό να θυμάστε ότι, εάν κάποιος σας προσφέρει κάτι που σας φαίνεται υπερβολικό για να είναι αλήθεια, ίσως να πρόκειται για κάποιο τέχνασμα!
- Πρέπει οπωσδήποτε να αποφεύγετε τους κόμβους που είναι για τους «άνω των 18 ετών». Οι προειδοποιήσεις υπάρχουν για να σας προστατέψουν. Οι κόμβοι για τους ενήλικους μπορεί ορισμένες φορές να κοστίσουν πολύ ακριβά στον τηλεφωνικό λογαριασμό σας.
- Δεν πρέπει να ενεργοποιείτε τους συνδέσμους του Διαδικτύου που υπάρχουν στα ηλεκτρονικά μηνύματα ούτε να ανοίγετε τα αρχεία των ηλεκτρονικών μηνυμάτων που προέρχονται από άτομα που δεν γνωρίζετε ήδη και δεν εμπιστεύεστε.
- Το ίδιο ισχύει και για την λήψη αρχείων από κόμβους του Διαδικτύου. Δεν πρέπει να τα ανοίγετε, εκτός και εάν προέρχονται από κόσμο που γνωρίζετε και εμπιστεύεστε. Πιθανόν να μεταδοθεί ιός στον υπολογιστή σας ή σε κάποιο άλλο αρχείο, που θα μπορούσε να τον βλάψει ή να τον καταστρέψει.
- Εάν κάποιος σας στείλει ένα απρεπές μήνυμα ή μια απρεπή εικόνα, σταματήστε αμέσως τη συνομιλία και αναφέρετε το γεγονός στους γονείς σας.
- Μην ανοίγετε ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από άτομα που δεν γνωρίζετε, γιατί μπορούν να μεταδώσουν ιούς στον υπολογιστή σας.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκευθείτε τον Ελληνικό Κόμβο Ασφαλούς Διαδικτύου.

18 Οκτ 2009

Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη & Ενισχυτική Διδασκαλία

Ξεκινούν αύριο, Δευτέρα 19/10, τα προγράμματα της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης (ΠΔΣ) για το Λύκειο και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας για το Γυμνάσιο.
Τα 2 προγράμματα υλοποιούνται κάθε χρόνο στο σχολείο μας και έχουν στόχο την υποβοήθηση των μαθητών στην μαθησιακή διαδικασία με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα έως σήμερα.


Οι ώρες των μαθημάτων που προσφέρονται καλύπτονται σε κάποιο ποσοστό από καθηγητές του πρωινού προγράμματος αλλά και από καθηγητές διαφόρων ειδικοτήτων που προσλαμβάνονται ειδικά για το σκοπό αυτό.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα προγράμματα στο σχολείο μας, μπορείτε να απευθύνεστε στους υπεύθυνους καθηγητές: Γεράσιμο Περδικομάτη (για την ΠΔΣ) και Μαρία Μαχαίρα (για την Ενισχυτική Διδασκαλία).

16 Οκτ 2009

16 Οκτωβρίου - Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής

Η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 16 Οκτωβρίου, μέρα που το 1945 ιδρύθηκε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας (FAO) του ΟΗΕ.

Όσο αφορά τη σημερινή ημέρα, τα παρακάτω στοιχεία είναι πραγματικά συγκλονιστικά :
  • Περισσότεροι από 850 εκ. άνθρωποι εξακολουθούν να πεινούν σε όλο τον κόσμο.
  • 2 δισ. άνθρωποι υποφέρουν από χρόνια έλλειψη θρεπτικών ουσιών.
  • 40 εκ. άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από πείνα, ενώ καθημερινά παράγονται 356 κιλά δημητριακών ανά άτομο.
  • Η βιομηχανία τροφίμων σπαταλά 40 δις δολάρια σε διαφήμιση.
  • Για κάθε δολάριο που ξοδεύει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας για την καταπολέμηση του υποσιτισμού στον κόσμο, η βιομηχανία τροφίμων ξοδεύει 500 δολάρια για την προώθηση των επεξεργασμένων τροφίμων.
  • Σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, αυτή τη στιγμή 300 εκ. ενήλικες σε όλο τον κόσμο είναι παχύσαρκοι. 100 εκ. περισσότεροι από το 1995.
  • Στις Η.Π.Α. περισσότερο από το 40% των παραγόμενων τροφίμων πετιέται στα σκουπίδια, με κόστος πάνω από 100 δισ. δολάρια για την αμερικάνική κοινωνία. Υπολογίσθηκε ότι το 14% των τροφίμων που καταλήγουν στα σκουπίδια ενός νοικοκυριού βρίσκεται πακεταρισμένο και δεν έχει λήξει.
  • Αν οι 670 εκ. τόνοι από την παγκόσμια παραγωγή δημητριακών που προορίζεται για ζωοτροφές μειώνονταν κατά 10%, τα περίσσια δημητριακά θα έφταναν για να θρέψουν 225 εκατομμύρια ανθρώπους.
Σχετικοί δικτυακοί τόποι:

Παγκόσμιος Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας

Νόμπελ Χημείας 2009

Η Ada Yonath (Ινστιτούτο Weizmann, Ισραήλ) και οι Venkatraman Ramakrishnan (Cambridge, Μ. Βρετανία) και Thomas Steitz (Yale, ΗΠΑ) μοιράζονται σύμφωνα με την ανακοίνωση της 7ης Οκτωβρίου 2009 της Σουηδικής Ακαδημίας Επιστημών το φετινό βραβείο Nobel Χημείας για την εργασία τους στην αποσαφήνιση της δομής του ριβοσώματος μέσω κρυσταλλογραφίας ακτίνων-Χ.

Τα ριβοσώματα, που βρίσκονται μέσα σε κάθε κύτταρό μας, είναι υπεύθυνα για τη σύνθεση των πρωτεϊνών σύμφωνα με τις οδηγίες που περιέχονται κωδικοποιημένες στο DNA (για τον προσδιορισμό της δομής του οποίου βραβευθηκαν οι Watson και Crick το 1962). Αν σκεφτούμε πόσο όχι απλά σημαντική είναι η ύπαρξη των πρωτεϊνών, αλλά πολύ περισσότερο πόσο τα μόρια αυτά είναι ταυτισμένα με την ίδια τη Ζωή (πράγμα που οδηγεί πολλούς από μας να προτείνουμε την αντικατάσταση του ελληνικού ονόματος «άζωτο» απο το παγκόσμια αποδεκτό «νιτρογόνο» για το αντίστοιχο χημικό στοιχείο) καταλαβαίνουμε ότι ο έλεγχος της βιοσύνθεσής τους –τόσο για μας όσο και για άλλους οργανισμούς (όπως πχ τα βακτήρια)- είναι μια εντυπωσιακή αναζήτηση.

Η πρώτη αντίδραση των χημικών για το Nobel αυτό (και ιδιαίτερα των θεωρητικών και των ανόργανων χημικών) ήταν αμήχανη, με δεδομένο ότι η δομή των ριβοσωμάτων φαίνεται να ανήκει στη δικαιοδοσία της Βιολογίας και λιγότερο της Χημείας. Το ενδιαφέρον όμως των μελετών των τριών βραβευμένων επιστημόνων εστιάζεται για τους χημικούς στη χρήση της συγκεκριμένης τεχνικής, της κρυσταλλογραφίας ακτίνων-Χ. Στοιχειώδεις γνώσεις της τεχνικής αυτής για λόγους που ξεφευγουν από το σκοπό τούτης της ανάρτησης, θα έκαναν πολλούς να θεωρούν αδιανόητη τη χρήση της για τη μελέτη των ριβοσωμάτων, και αυτό είναι που κάνει το κατόρθωμα των τριών εξαιρετικά εντυπωσιακό.

Δείτε περισσότερα για τα βραβεία Νόμπελ.

7 Οκτ 2009

Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών

Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών καθιερώθηκε από την UNESCO και εορτάζεται σε πάνω από 100 χώρες παγκοσμίως κάθε χρόνο την 5η Οκτωβρίου.
Η Παγκόσμια Ημέρα Εκπαιδευτικών δίνει την ευκαιρία να επικεντρωθεί η προσοχή του κόσμου στο σημαντικό ρόλο που διαδραματίζουν οι εκπαιδευτικοί στην οικοδόμηση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους τους μαθητές παγκοσμίως.
Καθώς το κυρίαρχο θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Εκπαιδευτικών είναι «Εκπαιδευτικοί με Ποιότητα, για Ποιοτική Εκπαίδευση», η εκστρατεία εφέτος επικεντρώνεται στο θέμα «καλύτερες συνθήκες εργασίας για τους/τις εκπαιδευτικούς», το οποίο επίσης συνυποδηλώνει τις συνθήκες μάθησης για τους μαθητές.

Σχετικοί δικτυακοί τόποι:

ΟΛΜΕ - Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης

ΔΟΕ - Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας

World Teachers' Day 2009