28 Μαρ 2011

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ !

Με αφορμή τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για την δομή του Νέου Λυκείου και όσο αφορά την πιθανή κατάργηση της Πληροφορικής από το Λύκειο θεωρούμε χρέος μας να τονίσουμε το αυτονόητο !


ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ !


Για την υποστήριξη των θέσεων των καθηγητών πληροφορικής γράφτηκαν πολλά τον τελευταίο καιρό στον τύπο. Παραθέτουμε, όμως, το επόμενο κείμενο το οποίο κάνει ιδιαίτερη αίσθηση καθώς τονίζει την δυναμική σχέση των Ελλήνων με την Πληροφορική, και καλό είναι να το διαβάσουμε όλοι μας !

Από το Γυμνάσιο Τ.Λ Γαυρίου


Το κείμενο είναι από τον πρόλογο του βιβλίου του Μιχάλη Δερτούζου «Τι μέλλει γενέσθαι» το οποίο σύμφωνα με την κ. Άννα Διαμαντοπούλου (το 2005) περιγράφει «τη δυναμική σχέση των Ελλήνων με την Πληροφορική» (δείτε τις δηλώσεις της στην ιστοσελίδα http://tinyurl.com/6hada4w).


Ο Μιχάλης Δερτούζος (5 Νοεμβρίου 1936 - 27 Αυγούστου 2001) ήταν διακεκριμένος καθηγητής και διευθυντής του Εργαστηρίου Επιστήμης Υπολογιστών (LCS) του Ινστιτούτου Τεχνολογίας της Μασσαχουσέτης (MIT).

Προέβλεψε από πολύ νωρίς την επέκταση της χρήσης ηλεκτρονικών υπολογιστών, και υπήρξε από τους πρωτοπόρους σε πολλούς τομείς της τεχνολογίας, ανάμεσα στους οποίους και το world wide web.


Η κα Άννα Διαμαντοπούλου είναι σήμερα (2011) υπουργός Παιδείας και προσπαθεί να συνδέσει το όνομά της με την κατάργηση της διδασκαλίας της Πληροφορικής στο Νέο Λύκειο!


Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

(Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών Πληροφορικής)


ΜΙΧΑΛΗΣ Λ. ΔΕΡΤΟΥΖΟΣ


ΤΙ ΜΕΛΛΕΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ


Πώς ο νέος κόσμος της πληροφορίας θ' αλλάξει τη ζωή μας


Γράφω στα ελληνικά τούτη την πρόσθετη εισαγωγή, μοναδική ανάμεσα σ' όλες τις εκδόσεις και μεταφράσεις του What Will Be, για δύο λόγους: τη ζεστασιά που νιώθω για την πατρίδα μου και την πίστη ότι ο λαός μας και η πληροφορική έχουν καλή προοπτική παντρειάς. Αν η εκτίμηση αυτή είναι σωστή, θα μπορούσε η νέα αυτή επανάσταση, που ήδη σείει τον κόσμο, να δονήσει την Ελλάδα περισσότερο, ώστε να καταλάβει προνομιούχα θέση δίπλα στον τουρισμό και τις αγροτικές μας εξαγωγές.


Γενικότητες με βάση εθνικά καλούπια είναι, συνήθως, επικίνδυνες. Πώς θα εξηγήσουμε, όμως, ότι οι Ιάπωνες, που για είκοσι χρόνια προσπαθούν να πάρουν την πάνω βόλτα στο λογισμικό (software), με τεράστιες επενδύσεις και ειδικά εκπαιδευτικά προγράμματα, έβγαλαν μόνοι τους, τελευταία, το συμπέρασμα ότι δεν έχουν επιτύχει σ' αυτό το σκοπό;


Πώς θα εξηγήσουμε ακόμα ότι οι Ευρωπαίοι της κεντρικής Ευρώπης, αν και έχουν κάνει αξιόλογες εφευρέσεις, όπως το World Wide Web, έχουν δυσκολία να τις εκμεταλλευτούν και, γενικότερα, να πλησιάσουν τους Αμερικανούς στη δημιουργία πλούσιου φάσματος προγραμμάτων και συστημάτων πληροφορικής;


Νομίζω ότι οι Ιάπωνες δεν τα κατάφεραν, επειδή πιστεύουν ότι το καρφί που εξέχει πρέπει να χτυπηθεί, ώστε να έρθει στην ίδια περασιά με όλα τα άλλα. Το λογισμικό, όμως, και οι πετυχημένες χρήσεις της πληροφορικής θέλουν τρέλες, ιδιορρυθμίες και εφευρετικότητα, που δε φυτρώνουν εύκολα στον κήπο της ομοιομορφίας.


Οι Κεντροευρωπαίοι, που όπως οι Ιάπωνες πέρασαν από τη φεουδαρχική πειθαρχία στο βασιλιά, διακρίνονται κι αυτοί από την αγάπη της ομοιομορφίας, μαζί με κάτι άλλο: τη λατρεία της ακρίβειας και την πίστη ότι, πριν κατασκευαστεί κάτι, πρέπει πρώτα να μελετηθούν όλα τα πιθανά προβλήματα, να ιεραρχηθούν και να διορθωθούν. Τέτοιο σκεπτικό φτιάχνει τέλεια ρολόγια και υλικά προϊόντα ακριβείας.


Αλλά δε συμβάλλει στη δημιουργία των άυλων προϊόντων της πληροφορικής, ίσως επειδή αυτά είναι πιο πολύπλοκα και αντιπροσωπεύουν ένα περίεργο μείγμα επιστήμης και τέχνης. Αντί για σχολαστική ακρίβεια, θέλουν γρηγοράδα... και λίγο μπουρδούκλωμα! Ας τελειώσει το πρόγραμμα τώρα, κι ας έχει λίγα σφάλματα (bugs). Χρησιμοποιώντας το θα τα βρούμε, μαζί με άλλα σφάλματα που δεν προβλέψαμε και αλλαγές οι οποίες τώρα που το χρησιμοποιούμε είναι προφανείς, ενώ χθες που το σχεδιάζαμε ήταν αόρατες.


Να με συγχωρείτε, αν κανείς προσβληθεί μ' αυτή την παρατήρηση, αλλά νομίζω ότι εμείς οι Έλληνες έχουμε κάποια ανάλογη τάση στην αντιμετώπιση προβλημάτων -με ταχύτητα, μπουρδούκλωμα και διόρθωση- που δε συντελεί, βέβαια, στην ικανότητα μας να συναγωνιζόμαστε τους Ελβετούς στην κατασκευή ρολογιών.


Αποτελεί πλεονέκτημα, όμως, στην πληροφορική. Προσθέστε σ' αυτό την κληρονομιά και την αγάπη που έχουμε στη δόμηση λόγων, στις φιλοσοφικές συζητήσεις, στη λογική, στις σκέψεις και στα σχήματα φαντασίας (αν ήταν έτσι... θα γινόταν έτσι...) και η πανοπλία εργαλείων μας για την πληροφορική γίνεται ακόμα πιο τρανή. Νομίζω ότι έχουμε μια έμφυτη κλίση προς την άυλη πληροφορική, που ξεπερνάει την τάση μας προς την υλική βιομηχανία. Ιδού το εθνικό μας πλεονέκτημα στην Πληροφοριακή Εποχή!


Με βάση τέτοιες σκέψεις, ονειρεύομαι ομάδες Ελλήνων νέων, οι οποίοι θα είναι μέλη πια της Πληροφοριακής Αγοράς που περιγράφω στο βιβλίο αυτό, να ζουν στα νησιά μας, στην ύπαιθρο, με τις οικογένειες τους και να προσφέρουν από αυτό το ευχάριστο και καθαρό περιβάλλον τις πληροφοριακές υπηρεσίες τους στις διεθνείς αγορές.


Άλλοι να δημιουργούν ή να συντηρούν λογισμικό για τους πελάτες τους στη Νέα Υόρκη ή στη Φρανκφούρτη (για τριάντα χιλιάδες δραχμές την ώρα), άλλοι να πουλούν ή ν' αγοράζουν πληροφορίες και πληροφοριακή δουλειά (γιατροί, μεσίτες, συγγραφείς, λογιστές, καλλιτέχνες, έμποροι, μηχανικοί...), ενώ άλλοι να διαμορφώνουν νέες δουλειές με νέα προϊόντα και υπηρεσίες που είναι χρήσιμα σ' όλο τον κόσμο.


Σ' αυτή την καινούρια ελληνική Πληροφοριακή Αγορά θα έρθουν όχι μόνο Έλληνες, αλλά και Ιάπωνες, Αμερικανοί, Αυστραλοί, Ευρωπαίοι, Κινέζοι και άλλοι που επιθυμούν να γευτούν ελληνικά αγαθά, που θέλουν τουριστικές πληροφορίες ή μια επίσκεψη στη γενέτειρα του δυτικού πολιτισμού -π.χ. με το « Ιστορικόπτερο » που περιγράφω στο βιβλίο- ή που ζητούν να αγοράσουν υπηρεσίες και προϊόντα που δεν έχουν σχέση με την Ελλάδα πέρα από το ότι προσφέρονται από Έλληνες και είναι διεθνώς ανταγωνιστικά.


Ονειρεύομαι ακόμα τον ελληνισμό σε όλη την οικουμένη να χρησιμοποιεί τη νέα τεχνολογία της πληροφορικής για να δενόμαστε σφιχτά, ο ένας με τον άλλο, οι Έλληνες της διασποράς συνάμα με τους Έλληνες της Μεσογείου, δημιουργώντας έτσι μια νέα Ελλάδα.


Ίσως, με τα χρόνια, αυτή η γεωγραφικά διεσπαρμένη αλλά ηλεκτρονικά συνδεδεμένη Ελλάδα να μπορεί να πλησιάσει την έννοια « ελληνικό έθνος » πιο πιστά από τη σημερινή ελληνική χώρα με τους αναπόφευκτους περιορισμούς γης και πληθυσμού. Φυσικά, όλα αυτά μπορεί να είναι κουταμάρες ενός αισιόδοξου ρομαντικού ανθρώπου.


Μπορεί όμως να είναι και όραμα για μια πολύτιμη νέα κατεύθυνση. Έλληνες αναγνώστες, το τι μέλλει γενέσθαι στην Ελλάδα της Πληροφοριακής Εποχής είναι στα χέρια μας.

Μιχάλης Δερτούζος

Βοστόνη, Μασαχουσέτη, 2.11.97

ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ

«ΝΕΑ ΣΥΝΟΡΑ» ΕΚΔΟΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΒΑΝΗ ΑΘΗΝΑ 1998


Σημ.: Οι έντονες σημειώσεις είναι του Ανδρέα Τσεπαπαδάκη, Σχολικού Συμβούλου Πληροφορικής στις Κυκλάδες.



27 Μαρ 2011

Η παρέλαση για την 25η Μαρτίου

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στο Γαύριο η μαθητική παρέλαση για την επέτειο της 25ης Μαρτίου.

Προηγήθηκε δοξολογία στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου, κατάθεση στεφανιών στο μνημείο Ηρώων και εκφώνηση του πανηγυρικού της ημέρας από τους μαθητές του σχολείου μας Αμαλία Μεγαριώτη και Ηλία Ανδρέου.

Μερικά στιγμιότυπα από τις εορταστικές εκδηλώσεις ...

















Γιορτή για την 25η Μαρτίου

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας, η γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, με συμμετοχή μαθητών και μαθητριών από διάφορες τάξεις του σχολείου.
Η γιορτή περιελάμβανε αφηγήσεις, μαρτυρίες, μουσική και τραγούδια σχετικά με την ιστορική εκείνη περίοδο.

Την πρωτότυπη και συγκινητική αυτή γιορτή επιμελήθηκαν οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί Κορδάτου Μαρίνα, Ευταξία Νίκη και Ευθυμίου Δημήτριος.

Μερικά στιγμιότυπα από τη γιορτή ...











23 Μαρ 2011

Διαβάζουμε: Απόψε δεν έχουμε φίλους

Την Παρασκευή 18 Μαρτίου η Α΄ και η Β΄ Λυκείου υποδέχτηκαν στο σχολείο τη Σοφία Νικολαΐδου. Η συγγραφέας μας επισκέφτηκε γιατί τη φετινή σχολική χρονιά οι μαθητές διάβασαν για το μάθημα της Λογοτεχνίας το τελευταίο βιβλίο της "Απόψε δεν έχουμε φίλους".
Οι μαθητές, που δεν περιορίστηκαν στην ανάγνωση του βιβλίου, είχαν τη χαρά να συνομιλήσουν με τη συγγραφέα σε μία τρίωρη -αλλά όχι εξαντλητική συνάντηση- που κατέληξε σε μια ωραία αναμνηστική φωτογραφία.

Για τις σκέψεις που μοιράστηκες μαζί μας, αλλά και για τους ήρωες του βιβλίου σου και τις ιστορίες τους που γνωρίσαμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς,
Σοφία σ' ευχαριστούμε!

Δείτε ένα βιντεάκι που προσπαθεί να αποδώσει λίγη από την ατμόσφαιρα του βιβλίου:


Η περιβαλλοντική ομάδα Υδρούσα ή ανΥδρούσα στο Κόρθι

Την Παρασκευή 11 Μαρτίου η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας με μαθητές της β΄ και της γ΄ γυμνασίου που υλοποιεί το πρόγραμμα Υδρούσα ή ανΥδρούσα επισκέφτηκε το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στο Κόρθι.

Εκεί παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα Το μονοπάτι του νερού. Επισκεφτήκαμε το ρέμα κοντά στο Ρογό και πήραμε δείγματα για να ελέγξουμε την καθαρότητά τους καταγράφοντας τη συχνότητα από βιοδείκτες και ελέγχοντας με τη χρήση αντιδραστηρίων τη χημική σύσταση του νερού. Ευτυχώς το νερό ήταν καθαρό!

Στη συνέχεια φτιάξαμε δύο ιστορίες για το ποταμάκι που επισκεφτήκαμε. Δεν είχαμε χρόνο να ολοκληρώσουμε όλα τα φύλλα εργασίας και θα συνεχίσουμε την επεξεργασία τους στις επόμενες συναντήσεις μας, αλλά και στην Καλαμάτα όπου 6 με 8 Απριλίου θα πραγματοποιηθεί η μεγάλη μας εκδρομή.

Θα επανέρθουμε στα νέα της ομάδας μας με νεότερες αναρτήσεις. Ακολουθούν φωτογραφίες από την επίσκεψη μας στο Κόρθι!









18 Μαρ 2011

Δεντροφύτευση στην παραλία του Αγίου Πέτρου

Χθες, Πέμπτη 17 Μαρτίου, μετά από συνεννόηση του δήμου Άνδρου με την διεύθυνση του σχολείου και με τη συνδρομή των ανθρώπων του δήμου φυτέψαμε αρμυρίκια κατά μήκος της παραλίας του Αγίου Πέτρου.

Ξεκινήσαμε από το χώρο του σχολείου, κατά ομάδες και σιγά σιγά, μετά από ένα εικοσάλεπτο περπάτημα όλο το σχολείο συγκεντρώθηκε στην παραλία.
Εκεί μας περίμεναν άνθρωποι και μηχανήματα του δήμου και αρχίσαμε την δεντροφύτευση. Μέχρι το μεσημέρι είχαμε φυτέψει γύρω στα 220 αρμυρίκια κατά μήκος όλης της παραλίας.

Όλοι βοήθησαν, αγόρια και κορίτσια, σε όλες τις δουλειές και παρά την κούραση κανένας δεν διαμαρτυρήθηκε ενώ οι περισσότεροι μαθητές δήλωσαν ότι ήταν ο πιο ωραίος περίπατος της φετινής χρονιάς, δημιουργικός και με οικολογικό ενδιαφέρον !

Στις φωτογραφίες που ακολουθούν βλέπετε τα καλύτερα στιγμιότυπα ...
























15 Μαρ 2011

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Ο περίφημος Μηχανισμός των Αντικυθήρων, το σημαντικότερο ίσως τεχνολογικό επίτευγμα της αρχαιότητας, που ανακαλύφθηκε το 1900 σε ένα αρχαίο ναυάγιο και σήμερα βρίσκεται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο στην Αθήνα, δεν έχει σταματήσει να κεντρίζει τη φαντασία των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.

Φωτογραφίες από τα πρωτότυπα ευρήματα και τις προσπάθειες ανακατασκευής

Τώρα, ένας δημιουργικός σχεδιαστής, μετά από επίπονη προσπάθεια, έφτιαξε ένα λειτουργικό αντίγραφο του μηχανισμού με τουβλάκια Lego.

Ο σχεδιαστής και μηχανικός της Apple Άντριου Κάρολ, μετά την αρχική ιδέα που είχε ο δημοσιογράφος Άνταμ Ράδερφοντ, δεν έφτιαξε ένα απλοϊκό παιδικό παιχνίδι, αλλά χρησιμοποίησε 1.500 εξειδικευμένα τουβλάκια και 110 γρανάζια Lego Technic.

Ο Μηχανισμός, σύμφωνα με τους επιστήμονες που τον μελέτησαν, είναι στη ουσία ένας αστρονομικός υπολογιστής (ο αρχαιότερος γνωστός κομπιούτερ) για την πρόβλεψη των ηλιακών και σεληνιακών εκλείψεων. Πιστεύεται ότι κατασκευάστηκε περίπου το 150 π.Χ. και, από τότε που ανακαλύφθηκε, έχει εκπλήξει τους επιστήμονες όλου του κόσμου με την τεχνική του πολυπλοκότητα και το εύρος των γνώσεων που προϋποθέτει.

Έχει αναδημιουργηθεί πολλές φορές, αυτή όμως είναι η πρώτη φορά που κατασκευάστηκε ένα αντίγραφο από Lego, το οποίο μάλιστα λειτουργεί κανονικά.

Δείτε την κατασκευή και τη λειτουργία της στο video που ακολουθεί:


Η ιστορία της ανακάλυψης του μηχανισμού

Η νεότερη ιστορία του εκπληκτικού αυτού αντικειμένου αρχίζει όταν στα μέσα του 1ου αιώνα π.Χ. ένα πλοίο φορτωμένο με έργα τέχνης και πολύτιμα αντικείμενα, που κατευθυνόταν μάλλον προς τη Ρώμη, βουλιάζει κοντά στα Αντικύθηρα.

Περίπου δυο χιλιάδες χρόνια μετά, την Ανοιξη του 1900, δύο καΐκια με σφουγγαράδες από τη Σύμη ανακαλύπτουν έναν από τους σπουδαιότερους θησαυρούς της αρχαιότητας. Η πολιτεία τότε φροντίζει για την ανέλκυση, τη συντήρηση και την έκθεση των εκατό περίπου αγαλμάτων και άλλων αντικειμένων που βρέθηκαν - και τα οποία σήμερα στεγάζονται στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Η μελέτη του μηχανισμού

Ο μηχανισμός κίνησε αμέσως το ενδιαφέρον κάθε είδους ερευνητών της αρχαιότητας. Ήταν ένας αστρολάβος; Ήταν ένα πλανητάριο, ένα αστρονομικό ρολόι; Ή κάτι άλλο;

Η επιστημονική έρευνα προχωρούσε πολλές φορές στα σκοτεινά, αφήνοντας περιθώριο στη φαντασία, που δεν ήθελε και πολύ να ξεπεράσει τα όρια της λογικής. Ότι πρόκειται για έναν μηχανισμό είναι σίγουρο, και μάλιστα για τον πιο σύνθετο μηχανισμό της αρχαιότητας (2ος-1ος αιώνας π.Χ.), που δεν έχει παρόμοιό του στα 1.300 χρόνια που ακολουθούν. Είναι επίσης βέβαιο ότι σχετίζεται με φαινόμενα του ουρανού και ότι αποτελεί ένα είδος πολύπλοκου μηχανικού υπολογιστή.

Σε αυτά τα ερωτήματα έχουν προσπαθήσει επί δεκαετίες να απαντήσουν πολλοί μελετητές του Μηχανισμού, συνεπικουρούμενοι από την τεχνολογία της εποχής τους. Η διεθνής ομάδα που συγκροτήθηκε πρόσφατα για την εξ υπαρχής μελέτη του Μηχανισμού έχει ως εφόδια τις προγενέστερες μελέτες αλλά και τη μοναδική βοήθεια των πλέον καινοτόμων τεχνολογιών, οι οποίες υπόσχονται –και έχουν ήδη αρχίσει να δίνουν– θεαματικά αποτελέσματα.

Δείτε περισσότερες πληροφορίες στο Πρόγραμμα Έρευνας για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων

Άλλες πηγές πληροφόρησης για τον Μηχανισμό των Αντικυθήρων:

Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων (Ιστορία της Τεχνολογίας του Στ. Γ. Φραγκόπουλου, Δρ.Μηχ., Καθηγητή ΤΕΙ Αθήνας)

2 Μαρ 2011

Η σχεδία του Οδυσσέα ...

[...] Eκείνος άρχισε να κόβει τους κορμούς,
συμπλήρωσε τους είκοσι κομμένους
και τους πελέκησε με τον χαλκό τους κλώνους,
τους έξυσε μετά και τους εστάθμισε, για να ’ναι ίσοι.
[...] Kι αυτός τα ξύλα τρύπησε και τα σοφίλιασε
ταιριάζοντάς τα με ξύλινα καρφιά κι αρμούς.

Όσο φαρδύ τορνεύει μάστορης που κατέχει την τέχνη του άριστα
τον πάτο καραβιού για φόρτωμα,
τόσο φαρδιά κι ο Oδυσσέας την έφτιαξε την πλάβα,
στεριώνοντας τα ίκρια με πολλά στραβόξυλα,
ώσπου απλώνοντας μακριές σανίδες τέλειωσε την κουβέρτα.

Tότε και το κατάρτι το έμπηξε στη μέση μ’ αντένα ταιριασμένη,
και το τιμόνι το μαστόρεψε, να ’ναι ο κυβερνήτης του.
Ύστερα τη σχεδία περίφραξε, στο κύμα για ν’ αντέχει,
με κλωνάρια ιτιάς, ρίχνοντας από πάνω φύλλα.

[...] Tα ξάρτια και τα κάτω καραβόσχοινα της έδεσε,
και με φαλάγγια τη σχεδία τη σέρνει και τη ρίχνει
στο θείο κύμα της θαλάσσης.
Eίχε πια συμπληρώσει μέρες τέσσερις, ώσπου τα τέλειωσε όλα.

Απόσπασμα από την Οδύσσεια, Ραψωδία ε

Με αφορμή την διδασκαλία της Οδύσσειας στην α' γυμνασίου και μετά την παρότρυνση της καθηγήτριας κας Κορδάτου οι μαθητές έφτιαξαν την δική τους εκδοχή για την σχεδία του Οδυσσέα.

Οι κατασκευές είναι πρωτότυπες, φτιαγμένες με απλά καθημερινά υλικά, με πολύ μεράκι και φαντασία από τα παιδιά !

Αλέξανδρος Σταύρας


Γιώργος Παντελιάς


Μιχάλης Πάβλι

Μιχάλης Πάβλι



Σπύρος Πετρίσης, Μάριος Ψωμάς, Χάρης Ψωμάς

Να και μερικές ζωγραφιές της σχεδίας αλλά και σκηνές από το νησί της Καλυψώς.

Μαριάννα Ψωμά, Έφη Πρόκου, Μαντώ Τζάλλα


Μαντώ Τζάλλα

Μαντώ Τζάλλα


Εβίτα Κολίτσα

Κωνσταντίνα Μπεγλέρη, Ράνια Μπόθου


Εβίτα Κολίτσα

Χρύσα Μακρίνα

Αβραάμ Ανδρέου

Μαρία Βολίκα