8 Μαρ 2010

Με αφορμή μια συζήτηση...

Το θέμα της μετανάστευσης είναι πάντοτε επίκαιρο και καυτό για την ελληνική κοινωνία. Μαθήτριες και μαθητές της α2 γυμνασίου με αφορμή μία συζήτηση στην τάξη για τους μετανάστες στη χώρα μας κατέγραψαν σκέψεις και συναισθήματα για αυτό το περίπλοκο ζήτημα αποδεικνύοντας ότι σκέφονται, προβληματίζονται, αναρωτιούνται, προτείνουν, ελπίζουν.

Έχει ενδιαφέρον να τους ακούσουμε...

...Για μένα δε χρειάζεται να αναλύσω το θέμα των μεταναστών καθώς δεν έχω πρόβλημα μαζί τους και η εθνικότητά τους δεν έχει επηρεάσει ποτέ τη συμπεριφορά μου. Στους μόνους ανθρώπους που θα έπρεπε να φερθούμε ρατσιστικά είναι στους ρατσιστές καθώς δεν έχουν τη δυνατότητα να καταλάβουν πως η καλοσύνη δεν βρίσκεται στην εθνικότητα αλλά στην ψυχή.

Σχεδόν όλοι οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν τους μετανάστες με άσχημο τρόπο και σαν να είναι κατώτεροι. Και εγώ μερικές φορές τους αντιμετωπίζω έτσι, όχι γιατί μου έχουν δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα αλλά η Ελλάδα πλέον αποτελείται από πάρα πολλούς μετανάστες. Όμως σκέφτομαι μαθήτριες του σχολείου που είναι μετανάστες αλλά έχουμε πολύ καλές σχέσεις μεταξύ μας και δεν θα μπορούσα χωρίς αυτά τα κορίτσια...



...Πολλοί Έλληνες κατηγορούν τους μετανάστες για αυτά που συμβαίνουν στη χώρα μας όπως ναρκωτικά, ανεργία. Κατά τη γνώμη μου, το να λέει κανείς κάτι τέτοιο για τους μετανάστες είναι εντελώς εγωιστικό και πολύ ρατσιστικό. Επιπλέον, αυτό που δεν μου αρέσει καθόλου είναι το γεγονός ότι οι Έλληνες θεωρούν τους μετανάστες κατώτερους από εκείνους. Όμως τους συμπεριφέρονται έτσι γιατί εκείνοι δεν έχουν νιώσει ποτέ πώς είναι να φεύγεις από την πατρίδα σου και να αναγκάζεσαι να την εγκαταλείπεις για οικονομικούς λόγους...

...Αυτό θα γίνει αν δεχτούμε την πραγματικότητα, αν δέχτουμε το ρόλο μας μέσα στο καινούργιο σύστημα και προσπαθήσουμε με την ελληνική μεγαλοψυχία που διαθέτουμε να εντάξουμε με την κατανόησή μας όλους τους μετανάστες στην ελληνική κοινωνία.



Κατά τη γνώμη μου οι μετανάστες είναι ίδιοι με εμάς. Μερικές φορές τους αδικούμε λέγοντάς τους διάφορες ρατσιστικές κουβέντες με αποτέλεσμα να τους πληγώνουμε. Έχει τύχει να το κάνω κι εγώ αυτό, αλλά το έχω μετανιώσει.Όταν φτάνω σε αυτό το σημείο να κοροϊδεύω κάποιον μετανάστη, πρέπει να σκέφτομαι πως θα ήταν αν πήγαινα σε μια άλλη χώρα. Ίσως θα μου φέρονταν κι εκείνοι με τον ίδιο τρόπο...

Στη χώρα μας υπάρχουν πολλοί μετανάστες εσωτερικοί ή εξωτερικοί. Οι περισσότεροι έχουν αναγκαστεί να μεταναστεύσουν για οικονομικούς λόγους δηλαδή δεν είχαν δουλειά εκεί που έμεναν. Μερικές φορές που βλέπω κάποιο μεταναστή στο δρόμο παρασύρομαι και τον κορϊδεύω όμως μετά σκέφτομαι πως δεν ήταν σωστό αυτό που έκανα γιατί και η μαμά μου είναι εξωτερική μετανάστρια...



Δε θεωρώ πως οι μετανάστες χαλάνε την κοινωνία ούτε ότι κάνουν κάτι κακό. Γιατί πριν μιλήσει κάποιος άσχημα για τους μετανάστες πρέπει να σκεφτεί πως θα ήταν να ήταν ο ίδιος μετανάστης σε ξένη χώρα, χωρίς φίλους και να τον βρίζουν κιόλας γι' αυτό. Δε νομίζω ότι θα ήταν τόσο ωραίο!!!

Οι αφίσες ειναι έργα καλλιτεχνών από διάφορες χώρες και συμμετείχαν στην έκθεση αφίσας με θέμα "30 αφίσες για τη Μετανάστευση" που διοργανώθηκε στην Ελλάδα με πρωτοβουλία του γραφίστα Δημήτρη Καραϊσκου.